بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t - Ayuh kita bangkit, mempertahankan nadi Bangsa Melayu, Agama dan Tanah Air tercinta dari mereka yang cuba menghancurkannya. Allahhuakhbar, Allahhuakhbar, Allahhuakhbar.
Email: perkasa_terengganu@yahoo.com.

Khamis, Oktober 25, 2012

Bukan Kit Siang Tentukan Malaysia Sekular Atau Tidak


RAMAI orang yang penulis temui berasa pelik, apa yang Penasihat tua kutuk DAP, Lim Kit Siang dan culai-culainya sibukkan dengan status negara ini sama ada negara Islam atau tidak?

Siapa pulak yang beri kuasa kepada dia untuk persoalkan negara ini Islam atau sekular?  Macam dah melampau saja cina nyanyuk.  Eh dia lupakah, kalau tak sebab prinsip Jus Soli yang diberi British dulu, Kit Siang masih lagi rakyat tanah besar China, Hongkong, Macau atau mana-manalah.

Macam itu punya asal usul keturunan pun masih ada hati nak persoal Malaysia ini negara Islam atau tidak?

Persoalan itu tidak sepatutnya wujud kerana perlembagaan negara sudah menetapkan Islam sebagai agama rasmi.

Kalau ada isu yang timbul  berkaitan dengan perkara tersebut sekalipun, Kit Siang dan DAP tidak layak untuk bercakap mengenainya kerana hal ehwal Islam hanya layak dibincangkan oleh orang Islam sahaja.

Jadi yang dia nak sibuk-sibuk kenapa?

Kita tak sibuk hal ehwal agama Kit Siang pun sudah cukup bagus, kenapa dia nak sibuk hal agama rasmi kita pulak?  Siapa engkau?

Kononnya Tunku Abdul Rahman dulu ada sebut Malaysia ini negara sekular.  Macai Pakatan yang bodoh-bodoh ini tanpa usul periksa pun percaya, bukan nak tanya sahih tak sahih, cakap dimana, ada rekod ke tidak?

Anyway,  dulu, dulu punya ceritalah, sesiapa pun boleh cakap apa sahaja tapi rasmi atau tidak itu perkara lain.

Tapi kalau nak ambik sangat cakap Tunku tu atas kapasiti Almarhum sebagai Perdana Menteri ketika itu, apahalnya pulak dengan cakap Perdana Menteri keempat, Tun Dr. Mahathir Muhammad yang isytihar Malaysia ini negara Islam tahun 2001, dalam persidangan parti Gerakan pulak tu.

Kenapa yang itu taknak pakai, yang berpuluh tahun dulu pulak nak dipakai?  Apatah lagi cakap Mahathir tu lebih berasas kerana agama rasmi negara ini memang Islam, negara sekular mana ada agama rasmi.

Apa pun, yang penting, sekarang ini kita pegang kepada apa yang tertulis dan termakub dalam perlembagaan Malaysia.  Kalau disitu ada tulis terang dan nyata kata ini negara sekular, sekularlah.  Kalau tidak ada, Islamlah.
Itu pun susah nak faham ka Kit Siang?

Penulis dan ramai orang lain tahu, Islam bukan agenda DAP yang dipimpin Tokong Lim & Culai-Culai serta Singh & Culai-Culai.  Tujuan Kit Siang dan culai-culainya di Parlimen menyibuk tentang status negara Islam itu kerana dia nak main sentimen agama untuk tambah undi bukan Islam kepada DAP.

Nak main sentimen perkauman kang, nampak sangat, jadi main sentimen agama.  Semuanya pendekatan nak buat kacau.  Betullah kata orang puak ini hanya tau cetus kekacauan dan rasa tidak selamat.

Tolaklah DAP ini dan sekutunya, undilah BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...