بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t - Ayuh kita bangkit, mempertahankan nadi Bangsa Melayu, Agama dan Tanah Air tercinta dari mereka yang cuba menghancurkannya. Allahhuakhbar, Allahhuakhbar, Allahhuakhbar.
Email: perkasa_terengganu@yahoo.com.

Sabtu, November 24, 2012

Murtad & Kafir: Penafian Nik Aziz Bukti UMNO Terima Islam


Nik-Aziz-Facebook
KENYATAAN ULARMAK PUTAR-BELIT

SEMUA orang tahu yang Nik Aziz sudah keluar kenyataan nafi ada kafir dan murtadkan UMNO. Kenyataan ini dikeluarkannya melalui laman Facebook miliknya setelah kecaman demi kecaman diterimanya apabila video yang membuktikan perkara tersebut menjadi viral di Internet.

Biasalah Nik Aziz, dia beriman dengan undi dan pilihanraya, bukan dengan Allah swt. Sebab itu senang-senang boleh tuduh UMNO kafir dan murtad, dan kemudian senang-senang nafikan apabila dapat tahu ramai orang mengecam.

Tapi tidak mengapalah, kita ada video untuk buktikan apa yang kita kata.  Dengan adanya video itu, Nik Aziz nafi pun kena, kalau dia betul maksudkan pun kena.

Jadi tidak ada masalah pada kita.

Cuma penulis minat nak tahu, apa yang balaci PAS faham dari penafian tersebut?  Terang-terang Nik Aziz sebut “tajuk muka hadapan Utusan hari ini yang menulis NIK AZIZ DAKWA UMNO MURTAD adalah satu pembohongan yang besar ke atas saya”.

Pada penulis, penafian itu bermaksud Nik Aziz setuju UMNO terima Islam!!

Tak tahulah mimpi apa Nik Aziz sebut UMNO tolak Islam dan al-Quran sebelum itu tapi tak pulak bermaksud UMNO kafir dan murtad?  Bukankah sesiapa yang menolak Islam dan Al-Quran ini sama dengan kafir dan kalau Islam, murtad?

Mungkin hanya dia saja yang boleh jawab.

Atau mungkin juga Nik Aziz guna pepatah Arab yang kemudian diterjermahkan kepada bahasa Kelantan, itu yang lain kita dengar, lain yang dia maksudkan agaknya ya.  

Macam kes pepatah Inggeris yang disebutkan Tun Mahathir dan kemudian ditranslatekan Hadi Awang ke bahasa Melayu itu hari lah, dia (Hadi) sendiri pun tak faham bahasa Inggeris, ada hati nak translate pepatah Inggeris, kelakar.

Anyway itu isu lain, yang penting pada penulis sekarang, penafian Nik Aziz itu sendiri membawa maksud UMNO menerima Islam, tak seperti yang dia sebut dan tuduh pada awalnya, kalau tidak buat apa dia nafikan?

Tapi takut juga, faham Nik Aziz ni lain sikit.  Kalau kenyataan dia sendiri menuduh UMNO tolak Islam dan Al-Quran pun dia boleh nafikan membawa maksud UMNO murtad dan kafir, apatah lagi kenyataan dalam Facebook yang kita tau sangat bukan dia yang menaipnya.

Kita orang UMNO  mudah faham ni, tapi balaci PASlah.  Serba salah dibuatnya, nak tuduh UMNO kafir ke murtad lepas baca penafian Nik Aziz.  Dalam hati masing-masing, “celaka punya orang tua, elok-elok dah sebut UMNO kafir dan murtad, dia nafikan pulak”.

Ini payah bila hidup dalam kekeliruan dan penipuan 24 jam, huru hara dibuatnya kan.

Sumber:mykmunet

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...