بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t - Ayuh kita bangkit, mempertahankan nadi Bangsa Melayu, Agama dan Tanah Air tercinta dari mereka yang cuba menghancurkannya. Allahhuakhbar, Allahhuakhbar, Allahhuakhbar.
Email: perkasa_terengganu@yahoo.com.

Ahad, Januari 09, 2011

100 INDIA BAKAR INTERLOK SEBAB PARIAH!!!!

Sebelum upacara HEMPOK-HEMPOK KELAPA kerana Thaipussam dan kemudian dibuang, 100 orang India di Kelang berdemonstrasi dan kemudian membakar novel Interlok yang menjadi teks sastera Tingkatan 5 karya Sasterawan Negara, Dato' Hussein Abdullah. Dan mereka juga tidak sekadar membakar novel berkenaan, sebaliknya turut sama membakar GAMBAR HUSSEIN ABDULLAH!!! (UTUSAN ONLINE)

Interlok adalah sebuah novel sejarah yang mengisahkan pembentukan awal masyarakat Malaysia dan kesanggupan orang Melayu menerima kewujudan imigran-imigran, bahkan berkongsi segala-galanya dengan mereka sehingga ke peringkat di mana orang Melayu akhirnya kehilangan apa yang mereka miliki sebelum merdeka atas nama muhibbah dan integrasi.

Perkataan PARIAH yang terdapat pada muka surat 210 dan 211 novel berkenaan dikatakan sangat menyinggung perasaan kaum India sehingga mereka memutuskan untuk membakar novel berkenaan dan gambar Sasterawan Negara, Hussein Abdullah.
Tindakan 100 orang India tersebut mudah dibaca. Mereka malu kerana mereka adalah golongan pendatang, bahkan mereka malu kerana sejarah negara ini tidak memihak kepada mereka langsung. Mereka cuba padamkan sejarah kerana pada anggapan mereka, Melayu, India dan Cina, semua berstatus sama iaitu rakyat Malaysia. Mereka mahukan kek dan bahagian orang Melayu sungguhpun sebelum merdeka lagi, orang Melayu sudah pun memberikan sepenuh taat setia mereka kepada tanah ini, bukannya kerana tidak mahu pulang ke tanah leluhur atau Britain enggan mengambil mereka sebagai warganegara!!!

Apakah mereka mahu supaya masyarakat India di negara ini dinamakan sebagai orang asal dan sejarah transmigrasi datuk nenek mereka ke negara ini segera dipadamkan? Atau adakah mereka tidak mahu mengakui kewujudan kasta di dalam adat masyarakat India yang nama agama mereka Hindu hanya diberikan oleh penjajah Inggeris pada penghujung abad ke-17 bagi membezakan antara penyembah berhala dengan nama pelbagai dengan masyarakat Islam yang menjadi penguasa India ketika Inggeris mulai masuk ke benua kecil India untuk menjajah negara berkenaan.

Setakat ini, tidak ada lagi orang Melayu yang membakar sebarang teks sastera penulis-penulis India di negara ini sekalipun tidak memihak kepada mereka. Jauh sekali orang Melayu membakar gambar mana-mana pemimpin India, hatta mendiang V.David, P.Patto yang pada suatu ketika dahulu cukup membakar sentimen Melayu dengan ucapan rasis mereka yang mempersoalkan Melayu, Islam dan agama rasmi negara ini..
Apakah kerajaan akan menuruti kehendak masyarakat terbuang dan tidak sedar diri ini dengan alasan tidak mahu peristiwa rusuhan 1964 di Singapura berlaku di negara ini?

Rasa-rasanya kerajaan akan berbuat begitu... sebab orang Melayu tidak akan bising apa-apa, sekalipun setiap kepala Melayu diketuk atau mana-mana orang Melayu dibakar hidup-hidup seperti yang dilakukan oleh Komunis pada zaman darurat dahulu di tengah-tengah pekan Teluk Intan dan Batu Pahat...

Yang penting jangan orang Melayu yang berbuat seperti itu kerana kerajaan menerusi KDN akan cepat-cepat menangkap orang Melayu yang membakar, mengutuk mahupun mencela mana-mana India yang tidak sedar diri!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...