بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t - Ayuh kita bangkit, mempertahankan nadi Bangsa Melayu, Agama dan Tanah Air tercinta dari mereka yang cuba menghancurkannya. Allahhuakhbar, Allahhuakhbar, Allahhuakhbar.
Email: perkasa_terengganu@yahoo.com.

Khamis, Januari 06, 2011

Laaa... Penolakan Khusrin kerana prosedur pelantikan sahaja ke?


Selepas dihenyak oleh pihak istana, Khalid Ibrahim akhirnya mengaku bukan soal kewibawaan Khusrin yang menyebabkan kerajaan negeri menolaknya sebagai SUK Selangor tetapi kerana prosedur perlantikan yang konon tidak mengikut konvensional.


Baik, aku nak tanya Khalid apakah pelantikan Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi negeri dengan memberi gaji RM1 tetapi melanyak pelbagai elaun lain termasuk urusan ke luar negara yang bukan berkaitan kerajaan Selangor sebagai mengikut prosedur konvensional negeri itu?


Apakah pelantikan Setiausaha Politik MB yang kemudian mempunyai kuasa sebagai jurucakap kerajaan negeri dalam pelbagai isu walaupun kadang-kala kenyataan beliau menampakkan ketidak-cerdikan itu juga sebagai satu pelantikan konvensional dan mengikut prosedur?


Usahlah berdolak-dalik Khalid oooiihh... Memang orang semua tahu kenapa kalian tidak menyetujui pelantikan Khusrin sebagai SUK walaupun ia sudah diperkenankan oleh Sultan iaitu sebab korang mahu mempolitikkan isu pelantikan itu. Maklum, dah habis isu dah kat Selangor dah dicaras korang sengaja mahu menonjolkan KONON ketidak-adilan kerajaan Persekutuan (BN) dalam pelantikan SUK negeri.

Korang sengaja mahu menonjolkan konon kerajaan Selangor dianiaya oleh kerajaan Persekutuan termasuk dalam pelantikan SUK dan kemudian apabila sultan sendiri bersuara, maka korang cubalah cari orang untuk dipersalahkan. Inilah manusia-manusia dalam PKR yang diketuai oleh kepala bapak pembohong negara.


Aku yakin Khalid akan terhegeh-hegeh menghadiri angkat sumpah Khusrin di depan sultan esok sebab Khalid bukannya manusia jenis berani apa lagi nak menderhakai sultannya sendiri. Nak gubal undang-undang tubuh negeri Selangor konon, tapi percayalah ia tak akan diperkenankan oleh sultan.  

Daulat Tuanku -
mesin taip buruk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...