بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum w.b.t - Ayuh kita bangkit, mempertahankan nadi Bangsa Melayu, Agama dan Tanah Air tercinta dari mereka yang cuba menghancurkannya. Allahhuakhbar, Allahhuakhbar, Allahhuakhbar.
Email: perkasa_terengganu@yahoo.com.

Jumaat, Januari 07, 2011

Rais difitnah Alex Ong, ahli Kelab Penyokong PAS?

Bastard
The Unspinners pernah menyatakan pendirian bahawa jika benar ada Menteri terlibat merogol amah, kami menuntut dia letak jawatan atau dipecat. 


Semalam kami difahami bahawa sekumpulan blogger telah menemui Rais Yatim yang dispekulasikan sebagai Menteri tersebut. Penerangan itu bakal tersiar.


Turut sama semalam, blog ABITW sini mempersoalkan blogger2 pro UMNO yang sewenang-wenang mendedahkan Rais dan kurang kritis dalam mempertahankan isu. ABITW enggan mempertahankan Rais tapi menimbulkan persoalan berikut: 
Did anyone bother to ask and delve into who is Alex Ong, the Country Director of MigrantCARE?


Anyone bother to research the international links of MigrantCARE. Are you'll to tell me that no one was curious when Tenaganita had this story way back in 2007/2008?


Who is Alex Ong associated to? Does he have link with any opposition political group?


How did Husam know of it as far back as in 2007? Was that how some PAS bloggers got wind of it back in 2007? Was that the same source that enable Chegu Bard to have access to the same information to make police report yesterday?

Kami telah peroleh laporan berita dari Wall Street Journal Asia bertarikh June 23 2010 sini. Petikan berikut:
Alex Ong, an investment banker for 20 years who now works for an organization helping migrant workers, set up PAS's non-Muslim "supporters' club" in 2004. The 51-year-old Baptist says the party represents Malaysia's best chance of breaking its race-based political system and eliminating graft from a country that's ranked worse than South Africa, Jordan and Uruguay by Berlin-based watchdog Transparency International.

"PAS is the most misunderstood political party in Malaysia," says Mr. Ong. He says the party's turban-wearing leaders aren't really focused on turning Malaysia into an Islamic state, and notes that the PAS hierarchy has no problem with him eating pork or drinking alcohol.


Instead, Mr. Ong says, "we want to encourage Islamic values to help strengthen the state and push for a moral renewal."

Pastilah dia telah membocorkan penyiasatan atau tuduhan yang belum siap kepada Husam yang diperakui oleh Kickdefella telah ketahui hal ini. 


Satu pembohongan kalau kata Husam hanya simpan menunggu masa. Dia pun telah bocorkan kepada salah seorang blogger upahannya, Jiwo Kelantan seperti didedahkan oleh ABITW satu masa. 




Di Malaysia, pihak yang kuat dalam membela pekerja asing ialah NGO bernama Tenaganita yang dipimpin oleh seorang aktivis PKR dan aktivis Kristian bernama Irene Fernandez. Maka berita ini tersiar dilaman web Tenaganita:




Kini Irene Fernandez ialah seorang aktivis dalam PKR. Dia juga seorang aktivis Kristian yang terlibat mempersoalkan proses penerapan nilai2 Islam dan menuntut hak ugama Kristian untuk convert orang Islam masuk Kristian!


Bagi Chegu Bard mahu memainkan isu ini tidak menghairankan kerana dia mahu mencapai keuntungan politik di Negeri Sembilan. Mudah baginya mendapat salinan laporan dari rakan2 PKR. Atau pun Chegu Bard nak masuk PAS dan dah disalurkan maklumat dari PAS? 


Penyiastaan oleh MigrantCARE bermula dari satu surat laporan bertaip tanpa tarikh yang dikatakan dibuat oleh adik kepada amah itu. Baca blog ntvirussini. 




Bagi mereka yang meletakkan gambar seorang wanita yang muda dan seksi (atas), itu satu fitnah. Amah tersebut berumur dalam pertengahan tahun. Blog Marhaen telah didedahkan pada 29hb DIs lagi sini. Mereka ada salinan laporan kan?


Laporan penyiasatan hanya menulis amah ini perakui kejadian dan tidak banyak sangat detail yang diberi. Amah tersebut seolah-olah tidka mahu perkara ini diperbesarkan lagi.


Semua ini menimbulkan pelbagai kemungkinan.


Bukankah sepatutnya Alex atau MigrantCARE membuat sidang akhbar dan terangkan perkara sebenar? 


Adakah sesiap blogger boleh cuba hubungi Alex Ong di +60163121201 atau email alexmigrantcare@gmail.com atau talipon dan faks pejabat di Jakarta +62 21 4752803?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...